Izjava o dostopnosti
Naša zaveza dostopnosti
Pri podjetju Zalando je dostopnost osrednji del našega poslanstva. Verjamemo, da bi moral imeti vsakdo enak dostop do mode in prijetno, brezhibno spletno nakupovalno izkušnjo. Zato smo dostopnost vključili v naše interne smernice in razvojne procese, da bi zagotovili, da ostaja med našimi glavnimi prioritetami.
Naš pristop in postopek dostopnosti
Naš pristop k dostopnosti je celosten in vključen v vse faze našega delovanja – od razvoja izdelkov do zagotavljanja kakovosti. Ravnamo se po načelu zgodnjega vključevanja, kar pomeni, da je dostopnost temeljna zahteva že od samega začetka razvoja dizajna in z njim povezanih dejavnosti.
Naši timi se nenehno usposabljajo na področju najboljših praks dostopnosti, da bi zagotovili, da je vključujoča zasnova prednostna naloga. Vzpostavili smo tudi strategijo spremljanja, ki vključuje tako samoocenjevanje kot zunanje revizije, da redno preizkušamo naše storitve in potrjujemo doseženi napredek.
Stanje skladnosti
Podjetje Zalando si prizadeva izpolnjevati in presegati standarde dostopnosti. Aktivno si prizadevamo doseči skladnost s Smernicami za dostopnost spletnih vsebin (WCAG) 2.2 na ravni AA ter zevropskim standardom EN 301 549, v skladu z Evropskim aktom o dostopnosti (EAA) in njegovimi nacionalnimi predpisi.
Trenutno je spletna stran podjetja Zalando delno skladna z zgoraj omenjenimi standardi. To pomeni, da je večina naše vsebine in glavnih funkcionalnosti dostopna, vendar nekateri deli še niso v celoti skladni s standardom.
Katera vsebina je že dostopna?
Osredotočili smo se na to, da so najpomembnejši deli nakupovalne poti dostopni vsem uporabnikom. Naše glavne uporabniške poti – vključno z brskanjem po izdelkih, iskanjem izdelkov, dodajanjem v košarico in zaključkom naročila, so dostopne vsem, ki uporabljajo bralnike zaslona in navigacijo s tipkovnico.
Poleg tega smo vsem grafikam na našem spletnem mestu dodali opisno nadomestno besedilo, da bi uporabnikom bralnikov zaslona pomagali razumeti vizualno vsebino.
Hkrati smo večino naših interaktivnih elementov, kot so produktni vrtiljaki, pojavna okna in spustni meniji, zasnovali na način, da so dostopni in jih je mogoče uporabljati s pomočjo podpornih tehnologij ter navigacije s tipkovnico.
Področja za izboljšave
Aktivno si prizadevamo odpraviti preostale ovire na področju dostopnosti, da bi zagotovili popolnoma dostopno nakupovalno izkušnjo. Nekatera področja, ki jih trenutno izboljšujemo, vključujejo:
Obravnavanje napak in povratne informacije uporabnikov: izboljšujemo uporabniško izkušnjo pri izpolnjevanju obrazcev – med drugim s tem, da zagotovimo ustrezno označena vsa polja ter jasna, besedilna sporočila o napakah. Ta sporočila so programsko povezana z ustreznimi polji, kar uporabnikom, ki uporabljajo podporne tehnologije, omogoča enostavno prepoznavanje in odpravljanje napak.
Semantična struktura in navigacija: zavezani smo k izboljšanju celotne strukture našega spletnega mesta. Na vseh straneh uvajamo logično in dosledno strukturo naslovov (H1, H2 itd.), da olajšamo navigacijo z bralniki zaslona in izboljšamo razumevanje vsebine za vse uporabnike. Vključili smo tudi povezave »preskoči na vsebino«, ki se prikažejo, ko je aktiviran fokus tipkovnice, kar uporabnikom omogoča enostavno preskakovanje ponavljajočih se elementov navigacije.
Zadosten kontrast: poleg besedilnih vsebin izboljšujemo tudi barvni kontrast nebesedilnih elementov, kot so ikone, gumbi in drugi grafični deli vmesnika. S tem zagotavljamo, da lahko uporabniki z zmanjšanim vidom ali barvnimi vidnimi ovirami enostavno zaznavajo in uporabljajo ključne dele uporabniškega vmesnika.
Upravljanje tipkovnice in fokusa: izboljšujemo delovanje navigacije s tipkami pri vseh interaktivnih elementih, da zagotovimo jasen in dobro viden indikator fokusa.
Uporabniške nastavitve: razvijamo podporo za dinamično besedilo, ležečo postavitev in temni način, da uporabnikom omogočimo več nadzora nad njihovimi vizualnimi nastavitvami.
Video vsebine: aktivno si prizadevamo izboljšati dostopnost naših video vsebin. To vključuje dodajanje podnapisov in zvočnih opisov za vse videoposnetke ter omogočanje nadzora predvajanja (predvajanje/premor) pri vseh animiranih vsebinah in videih, tako da se lahko uporabniki sami odločijo, kako želijo doživeti video vsebino.
Tehnične specifikacije
Dostopnost spletnega mesta podjetja Zalando temelji na naslednjih tehnologijah, ki so nujne za popolno skladnost z našimi ciljnimi standardi dostopnosti:
HTML
WAI-ARIA
CSS
JavaScript
Za najboljšo izkušnjo pri uporabi podpornih tehnologij, kot so NVDA, VoiceOver in TalkBack, priporočamo uporabo sodobnih brskalnikov, kot so Google Chrome, Safari ali Edge.
Povratne informacije
Veseli smo tvojih povratnih informacij in cenimo tvojo pomoč pri izboljševanju naših storitev. Če naletiš na težavo z dostopnostjo ali imaš predloge za izboljšave, se obrni na naš tim za podporo uporabnikom.
Potrudili se bomo, da na tvojo zahtevo odgovorimo v najkrajšem možnem času. Hvala, ker nam pomagaš narediti Zalando bolj dostopen vsem.
Ta izjava je bila nazadnje posodobljena: 20. oktobra 2025